Cégtörténet |
A Tesco Angliában A Tesco-t Sir Jack Cohen alapította 1924-ben. A brit légierő pilótája 21 esztendős korában, harminc fonttal a zsebében vágott neki az üzleti élet dzsungelének, amikor élelmiszert kezdett árulni a kelet-londoni piacon. Első napi forgalma négy font volt, ám Cohen úr kitartó munkával hamarosan bővíteni kezdte üzletét. A Tesco név először teásdobozokon jelent meg a 20-as években - T.E. Stockwell tea-szállító partner és az alapító nevének összevonásából. Az első Tesco áruház 1929-ben nyílt Burnt Oakban. A céget 1947-ben kezdték jegyezni a tőzsdén. A II. világháború után Angliában is megjelentek az önkiszolgáló áruházak, 1948-ban Jack Cohen St. Albansban megnyitotta az első önkiszolgáló Tesco-t. A folyamatos bővítés eredményeként a Tesco jelenleg Magyarországon kívül az Egyesült Királyságban, Írországban, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Törökországban, Japánban, Malajziában, Dél-Koreában, Taiwanon, Thaiföldön és Kínában működtet áruházakat. A társaság folyamatosan nyitja meg új üzleteit, így a Tesco Csoport nemzetközi szinten a leggyorsabban fejlődő áruházlánc lett, amely Magyarországot kulcsfontosságú országként kezeli. Világszerte 2365 egység működik 13 országban. Kapcsolódó linkek: www.tesco.com A Tesco Magyarországon A brit cég 1994 óta van jelen hazánkban. Első hipermarketjét a kétéves sikeres bemutatkozó időszak után 1996. novemberében nyitotta meg Budapesten. A vállalat vezetése első pillanattól kezdve egy, az egész országra kiterjedõ fejlesztési programot tervezett, így a cég ma már 56 hipermarkettel, 7 szupermarkettel és 23 S-MArkettel van jelen Magyarország-szerte. Hipermarketeink: 2006- Siklós, Makó, Szolnok Tesco benzinkutak 2004. februárjában nyílt meg az első Tesco benzinkút Pesterzsébeten, majd továbbiak Veszprémben, Ajkán, Salgótarjánban, Győrben, Komlón, Budaörsön, Salgótarjánban, Százhalombattán és Tiszaújvárosban. 2005-ben megnyílt benzinkutak: Kiskunhalas, Kisvárda, Nyíregyháza, Siófok, Sopron, Szombathely,Nagykanizsa, Pápa, Kalocsa, Hódmezővásárhely, Kiskunfélegyháza, Tapolca, Székesfehérvár, Pápa, Szarvas. A kutaknál az átlagos piaci árnál olcsóbban lehet tankolni. A kutak a hét minden napján éjjel-nappal várják a vásárlókat. A shopban közel 1400 termék kapható hipermarket árakon, és az akciós termékeket itt is akciós áron árulják. A világszerte működő Tesco-benzinkutak sorában elsőként itthon használnak különleges minőségű kútoszlopokat, érintőképernyős kasszát, illetve itt vezetik be azt a számítógépes rendszert, amely jelentősen gyorsítja, és könnyen áttekinthetővé teszi a tankolást. A tervek szerint a hipermarketek többsége mellett lesz Tesco benzinkút. 2005 végére 24 benzinkút üzemelt országszerte. A Tesco az elmúlt 5 év legjobban fejlődő cége A Tesco Globál Rt. képviseletében Paul Kennedy vezérigazgató vette át „Az elmúlt 5 év legjobban fejlődő cége 2003” díjat 2004. október 16-án az immár ötödik alkalommal megrendezett Figyelő TOP 200 Gálán. A Gála a magyar gazdasági és politikai élet vezetőinek egyik legfontosabb találkozója. A rendezvény az előző üzleti év lezárását is jelenti. Itt hozzák nyilvánosságra elsőként, mely magyar cégek érték el a legnagyobb bevételt, melyek a legeredményesebbek és melyek fejlődtek leggyorsabban. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök köszöntőjében méltatta a legeredményesebb magyar vállalatokat és vezetőiket, akik az ország jólétét biztosítják. Hangsúlyozta, hogy fontos, ne csak az elosztási rendszerről beszéljünk, hanem publicitást kapjanak azok is, akik az elosztáshoz szükséges forrásokat megtermelik. Paul Kennedy vezérigazgató közel 16 000 munkatársa nevében köszönte meg a díjat, amit Kóka János gazdasági-, és közlekedési miniszter adott át. A díj az est fődíja volt, épp ezért nagy büszkeség cégünk számára, hogy mi kaphattuk meg ezt a kitüntető címet. Kóka János gazdasági-, és közlekedési miniszter, és Paul Kennedy (bal szélen) a díjátadáskor. Tesco Superbrands elismerést kapott A Superbrands kezdeményezés 1995-ben indult Nagy-Britanniában.
Magyarország 2004-ben kapcsolódott be a több mint 30 országban működő
nemzetközi programba, amely elismert szakemberekből létrehozott bizottság
véleménye alapján hoz döntést arról, hogy az adott ország márkái közül melyik
érdemes a Superbrand kitűntető címre. A program célja, hogy kiválasszák a legsikeresebb
magyarországi márkákat. A kiválasztást követően a 11000-es márkalistáról 400
márka nyert jogot a titulusra, köztük a Tesco is. A Tesco számára az elnyert
cím egyrészt az ország legdinamikusabban fejlődő áruházláncának, másrészt
pedig saját márkástermékeinek elismerését jelenti.
"Best of Budapest 2004" “ A Budapest Week Publishing minden évben, különböző szolgáltatói kategóriában ítéli oda a Budapest legjobbjainak járó oklevelet. 2004-ban a Tesco lett a legjobb hipermarket kategória egyik győztese. A Budapest Week Publishing 1993 óta, minden évben közvélemény kutatást végez olvasói körében arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó-, és más szolgáltatói ipar legjobbjainak. Az így beérkezett szavazatok, valamint a kiadó szigorú ellenőrzése alapján ítélik oda immáron 12. éve, a mintegy hatvan szolgáltatói kategória legjobbjainak járó oklevelet. A Tesco negyedszer kapta meg a rangos díjat, hiszen 2001-ben, 2002-ben és 2003-ban is a nyertesek között lehettünk. |
||
Értékeink |
||
Alapcélunk a vásárlókkal kapcsolatos, és ez határozza meg valamennyi tevékenységünket: „Értékteremtés annak érdekében, hogy vásárlóink életre szóló hűségét kiérdemeljük.” A vásárlókért mindenkinél többet teszünk:
Bánjunk úgy az emberekkel, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak:
|
||
Logisztika |
||
A Tesco-ban kínált élelmiszerek 90%-a magyarországi beszállítóktól származik. A vállalat célja a hazai beszállítói kapcsolatok folyamatos elmélyítése és fejlesztése. A cég jelenleg több mint 1.700 magyar beszállítóval dolgozik szoros együttműködésben azért, hogy a színvonal megfeleljen az Európai Uniós elvárásoknak. Az együttműködés az áruházakban több ezer új termék bevezetését tette lehetővé, amelyek között több mint 1200 sajátmárkás termék is szerepel. A Tesco termékcsalád 90%-ban magyar gyártói bázisra támaszkodik. Az ellátási lánc központosításának előnyei:
Gyál Frissáru Elosztó Központ: 2004. szeptember 8-án nyílt meg 27 000 négyzetméter területen, melynek további bővítésére van lehetőség. A raktárhoz tartozik egy ládamosó és több kiszolgáló egység. A központ az összes boltot ellátja, ami heti 700 szállítást eredményez. Ennek egy része saját, hőmérséklet-szabályozott járműparkkal történik. Az áruházak több mint 3000 terméket rendelnek jelenleg, és ennek száma csak növekszik a jövőben.
Herceghalom Disztribúciós Központ: Az ország első centralizált logisztikai központja Közép-Európában is egyedülálló. A központi raktár jelentősen növeli az áruházak hatékonyságát, hiszen a szárazáru és a nem- élelmiszer árucikkek központosított elosztási aránya növekszik. 2003. novemberében területe 20 000-ről 40 000 négyzetméterre bővült és a
szortírozógép telepítésével javult az ellátás biztonsága, növekedett az
áruházakba érkezés pontossága, csökkent a várakozási idő.
Progresszív Szakmai és Kereskedői Díjak 2005: Az „Év Logisztikai Megoldása” kategória győztese: Gyáli Frissáru Elosztó Központ Ebben az évben tizedszer szervezte meg a Progresszív Magazin az Élelmiszer Szektor Díjak odaítélését, bár ezúttal gyökeresen megváltoztatták és felfrissítették a kategóriákat. Ez az eseményt az FMCG szektorban mindig nagyra becsülték és elismerték, mint az ipar professzionalizmusának megőrzéséhez nyújtott segítség szerves részét. A résztvevő cégek és emberek számára a részvétel tekintélyt és elismerést jelent. 2005. november 4-én ünnepélyes gálaesten hirdették ki a verseny eredményét, és a kategória győztesek átvehették a nekik járó kristálygömböket. Büszkén számolhatunk be arról, hogy „Az év logisztikai megoldása” kategóriában a gyáli Frissáru Elosztó Központ elhozta az első díjat a versenyen. A díj indoklásai között szerepelt az, hogy jelentős, a mindennapi gyakorlaton túlmutató módszert vezettek be, a gyakorlatban is használható innovatív kezdeményezést dolgoztak ki, olyan beruházást hajtottak végre, amellyel jelentősen javították az ellátási lánc színvonalát. Jamil Khan (jobbra), frissáru programmenedzser a díj átvételekor |
Társadalmi felelősségvállalás |
A Tesco vezetői fontosnak tartják, hogy cégük a környezettel szimbiózisban éljen, s a környező közösségekkel, ha lehet, párhuzamosan fejlődjön. Az áruházlánc vezetősége úgy érzi, felelősséggel tartozik azért a közösségért, amelynek saját sikereit is köszönheti és rendszeresen hozzájárul a betegek és a rászorulók gondjainak enyhítéséhez és az áruházakat környező közösségek fejlesztéséhez is, valamint több, helyi jótékony célokat szolgáló kezdeményezést is felkarol. Az év támogatottja program 2005: Mosoly Alapítvány A Mosoly Alapítványt 1996-ban négy üzletember hozta létre azért, hogy támogatásukkal és munkájukkal segítsék azokat a gyermekeket, akiknek betegség, fogyatékosság, rossz szociális háttér következtében az átlagosnál több problémával kell megküzdeniük, és életükből sokszor a legalapvetőbb, mindennapi élmények is hiányoznak. Az alapítvány Mosolyterápia néven programokat szervez számukra, illetve olyan, hasonló célt szolgáló más kezdeményezéseket is támogat, amelyek a betegségük vagy rossz szociális körülményeik miatt lelkileg is megterhelt gyermekek test-lelki egyensúlyának megerősítését szolgálják. Céljuk, hogy minél több programot, minél szélesebb körben tudjanak megvalósítani vagy támogatni, a lehető legtöbb rászoruló gyermek számára. A Tesco „Az év támogatottja” cím adományozásán felül több tíz millió forint értékű pénzbeli támogatással már működő terápiás programok folytatását, illetve újabb programok elindítását teszi lehetővé az ország különböző pontjain. Az áruházlánc ezzel a támogatással szeretne hozzájárulni a Mosoly Alapítvány által felvállalt feladathoz, a lelki rehabilitáció fontosságának hangsúlyozásához. Mindenkinek, aki az ország valamely Tesco áruházába látogat, lehetősége nyílik arra, hogy részt vegyen a „Az év támogatottja” programban. A Tesco az összes áruházában gyűjtőperselyeket helyezett el azért, hogy akik egyetértenek a célkitűzésekkel, azok is támogathassák a rászoruló gyermekeket. A perselyekben összegyűlt adományok természetesen a Mosoly Alapítványhoz kerülnek. 2004: Összesen 20 millió forintot juttatott el az Aranyág Alapítvány segítségével 9 város 13 gyermekintézményének a Tesco az Év Támogatottja 2004 program keretein belül. Budapesti, győri, kaposvári, miskolci, nyíregyházi, pécsi, szombathelyi, tatabányai és veszprémi intézmények – kórházak gyermek- és csecsemőosztályai, szociális intézmények, szeretetotthonok juthattak hozzá olyan eszközökhöz és anyagi támogatáshoz, amely működésükhöz nélkülözhetetlen. A XV.kerületi intézménynek juttatott adománnyal, jobbról balra: Danks Emese, PR igazgató, Donáth László, az Aranyág kuratórium elnöke és Osgyány Éva, az újpalotai intézmény igazgatója Aranyág Alapítvány Link: www.aranyag.hu 2003: A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat maroknyi önkéntessel 1990-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a szociálisan hátrányos helyzetű szegény, éhező, árva és más rászoruló gyerekeknek segítséget nyújtson. A program keretében cégünk több tízmillió forintot adományozott a Szolgálatnak, amely 14 éves működési gyakorlatának megfelelően ezt az összeget a különböző gyermekintézmények segítésére fordította. Az ország valamennyi Tesco-jában gyűjtőperselyeket helyeztünk ki, lehetőséget nyújtva a vásárlóknak és az itt dolgozóknak, hogy ők is támogathassák azokat a gyermekeket, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. 2003. júliustól 2004. májusig több mint 6 millió forint gyűlt össze a perselyekben, melyeket helyi gyermekintézményeknek utalt át a Szolgálat a gyűjtés befejeztével. Link: www.gyermekmento.hu A társadalmi felelősségvállalás egyéb formái: Országos Véradó Nap Véradó Nap országszerte: Aki vért ad- életet ad! 2005-ben az Országos Vérellátó Szolgálat vérkészleti igényeinek megfelelően kétszer, június és augusztus végén került sor a Magyar Vöröskereszttel közösen megrendezett Véradó napra. Az ország Tesco áruházaiban június 25-én és augusztus 27-én megrendezett esemény a legnagyobb szervezett véradás, mivel ezeken a napokon jelentkeznek a legtöbben véradásra. A két rendezvényen együtt több mint 3000 fő tudott vért adni, mely mennyiség jelentősen hozzájárul az ország vérkészletéhez. A hagyományokhoz híven idén is minden véradónak ajándékcsomaggal kedveskedett a Tesco. Link: www.voroskereszt.hu
Alzheimer Világnap-szeptember 21.: A Tesco a Feledékeny Emberek Hozzátartozóinak Társaságával közösen rendezi meg az eseményt, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a szellemi hanyatlásban szenvedők problémáira, segítsen ezek megoldásában, és hogy tanácsokkal lássa el mind a betegeket, mind a hozzátartozókat. Link: www.tar.hu/alzheimer
Egészség Híd kampány: a Tesco minden évben támogatja és segíti a szervezőket abban, hogy együtt hívják fel a lakosság figyelmét a mellrákszűrés fontosságára, és az egészséges életmód kockázatcsökkentő hatására. A mellrák elleni küzdelemért rendezett programon a résztvevők minden évben rózsaszínnel - a mellrák elleni küzdelem színével - kivilágított Lánchídon sétálnak át. "Az Egészség Hídja" összefogást az egészségért, a mellrák ellen 2002-ben a civil, a politikai, az üzleti szféra és prominens magánszemélyek hívták életre annak érdekében, hogy a mellrák elleni küzdelem fontosságára hívják fel a társadalom figyelmét. Link: www.egeszseghid.hu
Több mint 27 millió forintnyi segély 12 óra alatt Rendkívül sikeres volt az a segély-akció, amelyet a Tesco, a Népszabadság, a Blikk és a Magyar Vöröskereszt 2005. január 8-án rendezett. Az ország 42 Tesco áruházában a Vöröskereszt önkéntesei csupán 12 óra leforgása alatt összesen 13.614.843 forintot gyűjtöttek a vásárlók és a munkatársak jóvoltából. A Tesco ígéretének megfelelően ugyanennyivel járult hozzá a katasztrófa súlytotta övezet áldozatainakmegsegítéséhez, így az akció nyomán több mint 27 millió forint jutott a rászorulóknak.
Tesco a természetért A
környezetvédelem világnapján, 2005. június 5-én vezette be a Tesco az
úgynevezett visszaváltható bevásárló táskát, melyet a vásárlóknak csak
egyszer kell megvenniük, és később díjmentesen kicserélik a dohánypultnál, ha
elhasználódott. |
||
Saját márkák |
||
A Tesco igyekszik mindent
megtenni azért, hogy vásárlói elégedettek legyenek saját márkás termékeivel.
Amennyiben Ön elégedetlen valamely nálunk vásárolt* saját márkás termékünkkel,
azaz nem azt a minőséget kapta, amit elvárt, vállaljuk, hogy a terméket -
igénye szerint - becseréljük, vagy visszafizetjük a vételárat. Önnek mindössze
annyit kell tennie, hogy a terméket a vásárlást igazoló blokkal együtt
visszahozza, kifogásával bármely Tesco hipermarket vevőszolgálatánál élhet és
mi azonnal kárpótoljuk Önt.
* kivételek: CD, szoftverek, tartós fogyasztási cikkek
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tesco Gazdaságos termékek |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pékáru
Friss és csomagolt húsáru
Zöldség, gyümölcs
Tejtermékek, sajtok
Felvágott, kolbász, virsli, májas
Egyéb frissáru
Konzervek
Tartós élelmiszer, alapanyag
Üditők, szörpök, ásványvizek, italporok
Édesség, keksz, gabonapelyhek, sós ropogtatni valók
Mirelit, félkész termékek
Alkoholtartalmú italok
Vegyi áruk, dekorkozmetikai termékek
Állateledelek és kiegészítők
Papír-írószer
Műszaki cikkek
Barkács, kert
Háztartási áru, világítás
Autó
Dohányáru
|
|
Tesco termékek |
|
|
||
Tesco Fitt termékek |
||
Pékáru
Fiss és csomagolt húsáru
Tejtermékek, sajtok
Felvágott, kolbász, virsli, májas
Egyéb frissáru
Konzervek
Tartós élelmiszer, alapanyag
Mirelit, félkész termékek
|